Mají ta auta rádi, tak proč je trápí v blátě? napadlo by leckoho. Ona ale vznikla právě pro to, aby jezdila v blátě. Na poli. Lesem. Prostě všude, kde nevedou silnice. A jejich pradědeček – tedy, aspoň většiny z nich – vznikl před 80 lety, aby v americké armádě nahradil koně a motorky.

Letošní třetí ročník Jeep Weekendu právě tohle výročí oslavil, a to téměř přesně. Za vznik značky Jeep se totiž považuje červenec 1941, protože tehdy americká armáda finalizovala požadavky a zadala zakázku na výrobu prvních 16 tisíc kusů. Poslední červnový víkend tak pro oslavu byl skvělým termínem.

Jako člen organizátorského týmu jsem přijel už v pátek ráno a ze všeho nejdřív se vydal páskovat areál, aby lidé nejezdili, kam nemají. Pístovský tankodrom, kde se akce konala, nabízí možnosti, jak se krásně „pohoupat“ na lesních cestách, a když zaprší, tak na nich vyzkoušet i uzávěrku předního diferenciálu Jeepu Wrangler Rubicon, který jsem si na tuto akci půjčil.

A taky místa, do kterých se nejezdí, pokud nechcete shánět, kdo vás vytáhne. Většina z nich jde jasně poznat – např. Vypadají jako rybník a plavou na nich kachny. Některá ale vypadají jako neškodný průjezd, na který by člověk možná nemusel potřebovat uzavírat ani středový diferenciál.

Takže jsem tam samozřejmě zůstal. V areálu, ve kterém ještě nikdo nejezdil, a kdo stavěl stan, tak neměl zapnutou vysílačku. Protože proč, když se ještě nejezdí.

Naštěstí jsem ale v autě nebyl sám a druhý organizátor vyskočil a došel pro své auto, kterým mě snadno vytáhl. Ovšem, než se stihl vrátit – pístovský areál je vpravdě rozlehlý – do jeepu natekla trocha vody. Jak to, když ani zapadlý jsem nepřesáhl zhruba osmdesáticentimetrovou brodivost? Jednoduše – výpustní špunt před sedačkou řidiče chyběl a voda natekla tímto otvorem.

Naštěstí ale stejným otvorem ochotně vytekla ven, takže zbývalo jen trochu vysušit koberec, k čemuž dobře posloužila parní tepovačka na jedné z jihlavských „wapek“. Od té doby jsem dvakrát zvažoval, do které louže vjedu, a problém už se nedostavil.

Prostory pro kempování se úctyhodně zaplnily celkem víc než třemi stovkami aut, před stánky s jídlem se tvořily fronty, jistě oku jejich provozovatelů lahodící, pivo teklo proudem – prostě, jak má vypadat správný sraz.

A jako na správném srazu se také objevily problémy. Jednoho účastníka jsme pro nerespektování nočního klidu v klidových zónách museli vykázat. Jednoho napadne otázka, proč lidé jezdí na sraz, když chtějí spát, ovšem sraz je organizován jako vhodný i pro rodiny s dětmi a ke kempování je pro všechny, kdo chtějí dělat rámus až do rána, v „party hard“ zóně místa dost.

Střílení ze vzduchovek a další soutěže pro děti i dospělé, stejně jako pub quiz s tematikou Jeepu nebo svezení v nejnovějších jeepech v režii firmy Imofa, jednoho z partnerů a vystavovatelů, v sobotu krásně doplnily ježdění po areálech mokřadů i tankodromu. Jezdili jsme až do tmy, vyzkoušeli světlomety sériové i přídavné, až jsme konečně zaparkovali a usedli k vychlazenému pivu.

Nedělní úklid prostor byl překvapivě snadný, až jsme se konečně rozjeli k domovům – a jen o pár dní později začali přemýšlet nad příštím ročníkem. Zajímá vás taky? Sledujte Jeep Weekend na facebooku, kde se všechno včas dozvíte.

Napsat komentář