Milujeme stará auta, rádi si je opravujeme sami, neboli, jak říkají Američané, “DIY”, “Do It Yourself”. Nevadí sem tam škrábanec. O tom je denní provoz, o tom je Junk Rods.

Debatujeme na internetu i v reálném světě, jezdíme po známých srazech amerických aut i se jen tak projet nebo se potkat na pumpě, dát si kávu a prohodit pár slov.

Nejsme žádný pevný klub, který by měl členství, poplatky a povinnosti. Baví nás auta a vše kolem nich a chceme šířit tuto zálibu dál.

Anis

Původem z Maroka, do Česka se dostal přes Velkou Británii a Polsko. O auta se zajímá už léta, americkými jezdí taky dlouho a v automobilovém průmyslu i pracuje. To znamená, že má do fungování tohoto odvětví dobrý vhled.

Právě on přišel s nápadem Junk Rods a Junk Works, protože ho baví na svém Chrysleru LHS první generace, přezdívanému „Elvis“, opravovat věci svépomocí. K němu pořídil Dodge Dakota s krátkou kabinou, šestiválcem a pohonem zadních kol – svůj splněný sen. 

Kromě nich u Anise parkuje klubový dělník, Chrysler Voyager třetí generace, přezdívaný „Tlustý Myšák“. 

V jeho nedávné historii povozů je také Saab 900 NG, kterému říká „Kačer“, Chrysler Stratus a Chrysler LHS druhé generace, „Bageta“.

Marek

Motoristický novinář, který jezdí každý týden jiným novým autem a pak píše o tom, co mu na něm vadilo a co se naopak povedlo. Sám jezdí Chryslerem LeBaron z roku 1991. 

V roce 2022 k němu koupil Renault Scénic RX4, který ho po úspěšně dokonočeném maratonu se servisem, STK a přepisem rychle začal opravdu bavit, než se opět znepojízdnil. Po mnoha měsících (a mnoha tisících korun) však opět jezdí a dělá radost. 

Sem tam má nějaký stupidní nápad i kromě koupě starého a vzácného rencka, jako např. objet obytným autem zajímavá místa v Česku anebo stihnout co nejvíc alpských průsmyků za čtyři dny. Někdy toho potom lituje více, někdy méně, ale vzpomínky vždycky stojí za to.

Najdete ho i na Instagramu.

V jeho nedávné historii jsou dva novější chryslery – Sebring a Neon druhé generace. Zejména ten mu často chybí.

Gustaw

Bývalý zapálený saabista původem z Polska se do Česka přistěhoval v roce 2017. Autům se věnuje i profesionálně – pracuje v automobilovém průmyslu.

Jezdí Chryslerem PT Cruiser a neskutečně na něj nadává, ale nějak se do práce dostat musí, když je Chrysler LHS první generace zrovna nepojízdný.

V jeho automobilové historii je mimo jiné Saab 9-5 Aero, který polykal peníze skoro stejně rychle jako benzín.

Jose

Povoláním řidič, horkorkevný, plný elánu věci zlepšovat a měnit, někdy až moc.

Nejčastěji k vidění za volantem bílé dodávky a donedávna i ryze devadesátkového Nissanu Primera. Ten ovšem v současnosti bez značek v kopřivách čeká na servis, tak prozatím koupil Volvo S80 se vznětovým pětiválcem. Dílem náhody mají stejná čísla na značce.

Plánuje do budoucna pořídit nějaký perspektivní youngtimer, ještě ovšem neví vůbec jaký.

P11 front