Kdo jsme

Nejsme žádný pevný klub, který by měl členství, poplatky a povinnosti. Baví nás auta a vše kolem nich a chceme šířit tuto zálibu dál. Milujeme stará auta, rádi si je opravujeme sami, neboli, jak říkají Američané, „DIY“, „Do It Yourself“. Nevadí sem tam škrábanec. O tom je denní provoz, o tom je Junk Rods. Debatujeme na internetu i v reálném světě, jezdíme po známých srazech nejen amerických aut a pravidelně se potkat na pumpě, dát si kávu a prohodit pár slov.

 

Anis

Původem z Maroka, do Česka se dostal přes Velkou Británii a Polsko. O auta se zajímá léta, americkými jezdí taky dlouho a v automobilovém průmyslu i pracuje. To znamená, že do fungování tohoto odvětví má dobrý vhled. Právě on přišel s nápadem Junk Rods a Junk Works, neboť ho baví opravovat věci svépomocí. Pořídil Fiata Tipo druhé generace na denní ježdění a krom něho provozuje i Dodge Dakota s krátkou kabinou, šestiválcem a pohonem zadních kol – svůj splněný sen. Dále začátkem roku 2025 pořídil další Fiat, a to Fiat Punto první generace. V jeho nedávné historii povozů nalezneme Chrysler LHS zvaný „Elvis“, Saab 900 NG, kterému říká „Kačer“, Chrysler Stratus a Chrysler LHS druhé generace, „Bageta“. Na instagramu ho najdete jako anisjuanis.

Marek

Motoristický novinář, který jezdí každý týden jiným novým autem a pak píše o tom, co mu na něm vadilo a co se naopak povedlo. Sám jezdí Chryslerem LeBaron z roku 1991. V roce 2022 k němu koupil Renault Scénic RX4, který ho po úspěšně dokonočeném maratonu se servisem, STK a přepisem rychle začal opravdu bavit, než se opět znepojízdnil. Po mnoha měsících (a mnoha tisících korun) však opět jezdí a dělá radost.  Sem tam má nějaký stupidní nápad i kromě koupě starého a vzácného Rencka, jako např. objet obytným autem zajímavá místa v Česku anebo stihnout co nejvíc alpských průsmyků za čtyři dny. Někdy toho potom lituje více, někdy méně, ale vzpomínky vždycky stojí za to. Najdete ho i na Instagramu. V jeho historii jsou dva novější Chryslery – Sebring a Neon druhé generace. Zejména ten mu často chybí.

Jose

Povoláním řidič, horkorkevný, plný elánu věci zlepšovat a měnit, někdy až moc. Nejčastěji k vidění za volantem bílo oranžové dodávky a nebo Chrysleru LHS první generace, jež pořídil od Anise. Dříve také ryze devadesátkového Nissanu Primera, který bohužel pro technickou závadu po letech odstavení putoval k novému majiteli. Dodnes na něj rád vzpomíná. Později ho nahradil švédským tankem Volvo S80 se vznětovým pětiválcem. Dílem náhody mají stejná čísla na značce. I ten však putoval po dvou letech do světa. V jeho historii kromě těchto vozů nalezneme také Fiat Punto první generace, či Seat Toledo 1l. Jeho Instagram naleznete zde.

 

Gustaw

Bývalý zapálený saabista původem z Polska se do Česka přistěhoval v roce 2017. Autům se věnuje i profesionálně – pracuje v automobilovém průmyslu. Jezdí Chryslerem PT Cruiser a neskutečně na něj nadává, ale nějak se do práce dostat musí, když je Chrysler New Yorker  zrovna nepojízdný. V jeho automobilové historii je mimo Chrysler LHS první generace také Saab 9-5 Aero, který polykal peníze skoro stejně rychle jako benzín. Ještě před ním jezdil se Saabem s poměrně raritní motorizací 3.0 turbo V6. Tento vůz neskončil v propadlišti dějin, prodal jej našemu společnému kamarádovi, který jej stále provozuje. Momentálně si na sebe ušil bič pořízením a postupnou (nekonečnou) renovací Cadillacu Cimarron.

 

Spolek Junk Rods z. s., IČO 10972242, zapsán dne 15. července 2021 do obchodního rejstříku vedeného Městským soudem v Praze pod spisovou značkou L 75056.

Kontaktní e-mail junkrods@email.cz

Tel.: +420777286229

Přejít nahoru